Cynk!

Dziś kolejny krótki wpis o pewnym ważnym pierwiastku, który występuje w naszym organizmie – jest nim CYNK!

Cynk znajduje się w produktach, które niestety Polacy bardzo rzadko jedzą m.in. owoce morza, wątroba wieprzowa i drobiowa, zarodki pszenicy, fasola, kasza gryczana i chleb żytni.

Po czym zatem poznać czy brakuje nam cynku?

Jeżeli zauważyłeś, że:
1) źle goją Ci się rany,
2) masz łamliwe paznokcie,
3) twoje włosy są słabe,
4) w kącikach ust masz bolesne zajady,
5) masz obniżony apetyt,
6) pogorszyła Ci się pamięć i jesteś zmęczony,
7) masz problem z odczuwanie zapachów i smaków

Jest to znak, że w Twoim organizmie brakuje tego pierwiastka.

 

Ile zatem nam potrzeba cynku?

Kobieta potrzebuje 13 mg cynku dziennie. Aby pokryć to zapotrzebowanie musisz xjęśc np. 10 dag wątroby wieprzowej, fasoli, chleba żytniego i 5 dag migdałów.

  1 comment for “Cynk!

  1. 24 października 2014 o 09:40

    Na szczescie na niedobor cynku nie narzekam – chleb zytni to moj ulubiony!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *