Czy ryby to zdrowy posiłek?

Wg specjalistów osoby, które często spożywają ryby będą zdrowsze. Czy aby na pewno? Dziś rozważania nad rybami.

Ryby zawierają:

  • witaminy A o E, które korzystnie wpływają na naszą skórę, włosy i paznokcie;
  • witaminę D, która pomaga utrzymać w dobrej sprawności kości i stawy;
  • witaminę B, która chroni przed nowotworami, odpowiada za prawidłowy wzrost dzieci i pomaga utrzymywać równowagę psychiczną;
  • składniki mineralne: fosfor, sód i potas, magnez;
  • kwas tłuszczowy omega – 3, które wzmacniają odporność, łagodzą procesy zapalne, zapobiegają nadciśnieniu, miażdżycy. Najwięcej ich mają ryby morskie.

Z powyższych rozważań można by powiedzieć, że ryby są bardzo zdrowe, jednak powinniśmy się nimi nie przejadać. Dlaczego? Ponieważ w wyniku skażenia przemysłowego dioksyny i związki podobne niekorzystnie działają na zdrowie ludzkie. Wg obecnych informacji spożywanie tygodniowo dwóch posiłków rybnych z dwóch gatunków ryb nie powoduje zagrożenia dla zdrowia, a daje tylko walory prozdrowotne.

Morski Instytut Rybacki zwraca uwagę na łososia, śledzia i szprota. One chociaż mają bardzo dużo kwasów omega – 3 i witaminy D to również mają bardzo dużą zawartość dioksyn. W tych badaniach jednak wypadł bardzo dobrze pstrąg hodowlany. Substancji toksycznych w tej rybie jest o wiele mniej.

 

Jak zatem najlepiej przyrządzać rybę?

Unikajmy smażonych ryb na głębokim oleju. Najzdrowszą formą są ryby na gotowane na parze, upieczone w foli czy naczyniu. Ryby wędzone i przetworzone też nie są polecane. Co ciekawe smażenie, gotowanie, czyli obróbka termiczna zmniejsza ilość dioksyn w pokarmie.

 

 

ryby-slodkowodne

  3 comments for “Czy ryby to zdrowy posiłek?

  1. 29 stycznia 2015 o 17:57

    Z tymi rybami to jak z każdym składnikiem – co za dużo to niezdrowo. Moim zdaniem lepiej jeść jednak to niż na okrągło wcinać wieprzowinę.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    http://niezbednikdomowy.blog.pl

    • iga587
      31 stycznia 2015 o 11:07

      Zgadza się ważne jest to żeby urozmaicać swoje posiłki :)

  2. 29 stycznia 2015 o 23:12

    Fajny i przydatny wpis :)

Odpowiedz na „iga587Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *