Jarmuż – bomba witaminowa!

Dziś kolejny post zdrowotny – tym razem czas na bombę witaminową jaką jest JARMUŻ.

 

Jarmuż – przypomina karbowaną postać natki pietruszki w wersji dużo bardziej powiększonej. Zbiory tego warzywa zaczynają się jesienią, dlatego uznaje się je jako odmianę zimową. Pochodzi on z rodziny kapustowatych. Nazwałam go bombą witaminową, gdyż zawiera w sobie: beta-karoten; witaminę E, K, B, C; magnez; cynk; żelazo; wapń; luteinę; zeaksantynę. Ma właściwości antynowotworowe oraz przeciwzapalne.

Porcja 0,5 kg jarmużu pokrywa nasze dzienne zapotrzebowanie na białko. Dlatego tak często jest spożywany przez wegetarianów.

Osoby jednak z problemami z tarczycą i przy kamicy nerkowej nie powinny spożywać jarmużu ponieważ mogą sobie zaszkodzić.

 

Jeżeli chodzi o podawanie jarmużu w potrawach to najczęściej podawany jest w sałatkach (na surowo lub po zblanszowaniu). Dużo osób również wykonuje soki z jarmużu.

 

 

73f9f13c321e47b459fb148ab4ad04fd

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *