Sok a zdrowie! – Część druga

Dziś kolejny wpis z cyklu tematów poświęconym SOKOM! Skupimy się na zdrowotnym wpływie picia soków.

 

soki foto

 

 

Soki zawierają antyoksydanty - są to substancję, które chronią nasz organizm przed wolnym rodnikami odpowiedzialnymi za starzenie się organizmu, miażdżycę i choroby nowotworowe.

Najzdrowsze soki, to takie, które sami wyciskamy w domu. Jesteśmy pewni, że są one zrobione z owoców – dlatego są one mętne i zawierają jeszcze cząstki owoców, a do tego są niepasteryzowane.

Najwięcej przeciwutleniaczy (flawonoidów) możemy znaleźć w sokach mętnych. W sokach sklarowanych jest mniej witamin, minerałów i błonnika. Nie ma również witaminy C oraz przeciwutleniaczy.

Sok z czarnej porzeczki czy owoców cytrusowych zawiera dużo witaminy C, a soki z pomarańczy, grejpfruta czy ananasa zawierają dużo kwasu foliowego. Soki wyciskane z warzyw są bogatym źródłem żelaza, magnezu, wapnia, błonnika i beta-karotenu.

Soki przede wszystkim oczyszczają i odkwaszają nasz organizm, gaszą pragnienie, pobudzają przemianę materii, są bogatym źródłem witamin, minerałów i błonnika.

 

Musimy jednak pamiętać, że soki zawierają dużo cukru. Dlatego też powinniśmy pić je z rozwagą. Zaleca się picie 3 szklanek tygodniowo. Dla osób, które nie potrafią rozstać się z sokami zaleca się rozcieńczanie je z wodą mineralną lub przegotowaną. Warto też zrezygnować z nektarów i napojów o których pisałam wczoraj!  Wart zatem kupić sobie sokowirówkę i sporządzać sobie samemu soki w domu. Ja najbardziej lubię sok z świeżo wyciskanych pomarańczy. Również bardzo zdrowy jest sok z marchwi!

 

Jutro już ostatni post dotyczący soków! Zachęcam do komentowania i zapraszam na jutrzejszy post!

  1 comment for “Sok a zdrowie! – Część druga

  1. 9 sierpnia 2014 o 21:24

    Bardzo dużo się dowiedziałam :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *